Pavel Rittich píše:Ricko píše:whitex píše:Ono taky záleží na pneu...
Teď máme nějaký Sportivy (made in europe) - pánové nikdy.. V životě nikdy takové pneu nekupte... Jsou šíleně měkký... Jako sedí pěkně, to jo... Ale bok té pneumatiky je tak měký, že když jsem měl klasický huštění, jako dřív, tak to sedělo úplně dole, takže jsem začal hustit o dvě čárky víc... A jako lepší, no...
Já dával na předek 2,1 a na zadek 2... A teď mám 2,3 - 2,1
Zvláštní je, že v zadu se to pneu chová naprosto normálně, ale ve předu se chová strašně měkce... Dokonce i hodně uchází - a ne přes ventilek... Mě napadá, že možná když je ten bok gumy tak měkký, jestli se v zatáčkách nějak moc nekrtoutí a neuchází to třeba kolem disku... Každopádně už jsou téměř dojetý, takže půjdou z domu...
no tak to ja davam predok 2,4 a zadok 2,6 pretoze obvykle chodime 4 v aute.
Vyšší tlak by snad měl být na přední nápravě - leží na ní celý motor s převodovkou. Já se držím toho co je v tabulce na sloupku dveří a nepatrně přidávám, kdyby některý kolo troch ušlo. Je nutný si uvědomit, že přehuštěná pneumatika dosedá na vozovku menší plochou, takže se jednak hůř sjíždí, ale hlavně snáz uletí na mokré silnici.
whitex píše: Až na to, že podle tabulky co mám na GE na sloupku je huštění napsáno s šílenýma tolerancema a hlavně je vyšší huštění napsáno na zadní nápravu...
Kubis píše:celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic
Pavel Rittich píše:Kubis píše:celkove sem se tak ještě nesetkal s osob. autem co ma předepsane větši hustěni na předni, vždy se na zadni napravu dava vic
Tak jsem si dnes konečně vzpoměl a podíval se na ten štítek na dveřích. Na přední mám psané 2,0, na zadní 1,8.
Pavel Rittich píše:Já mám podle štítku na dveřích tlak na přední 2,0 a na zadní 1,8 při normální i
"vysoké" rychlosti, podle nejspodnějšího řádku v tabulce na předních kolech 2,3 při
hmotnosti nad 960 kg (pokud jsem to při své neznalosti angličtiny vyluštil správně)
- to je mi trochu divný, protože podle techničáku má auto pohotovostní hmotnost 1135
kg, užitečnou včetně obsluhy 705, celkovou 1840. Takže nevím jestli tím "nad 960 kg"
mysleli překročení té užitečné hmotnosti, nebo jak si to mám vysvětlit.
Ptal jsem se technika z dopravky jestli opravdu je auto s vyšším tlakem na předních
výjimka, ale ten tvrdí, že auta s motorem v předu mají vyšší tlak v předních pneu
vždycky. Snad to souvisí s tím, že při brždění se hmotnost auta přesouvá na přední
nápravu, která navíc nese motor. Přední neumatiky by se při brždění víc deformovaly,
zhoršily by se jejich vlastnosti a bylo by větší riziko smyku. Připadá mi to docela
logický.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť