Stránka 2 z 2

PoslaťNapísal: Str Máj 10, 2006 11:54 pm
od Doktor
Luke.cz píše:Tak tohle ve slušném stavu stojí stejně jak nová Fabie.


Kdyby to ale nekdo prodaval - moc jich neni, udelalo se jich nejak do 10 000 kusu, ne?

PoslaťNapísal: Štv Máj 11, 2006 12:07 am
od EDU
ach jo, az ted ctu "Vyzvu na kanale" a ja nereaguji. No kompresor (tak mi to povedali, co ja tomu rozumiem?) me nechal v 600vce CLku v puli cesty mezi Dubaji a AbuDhabi. Nejelo nic, teplo bylo jako na pousti a servisaci z Mercedesu pro me prijeli GEckem :-)). Tomu nastesti klimoska fungovala. Faktem je ze nejhorsi taxik bylo take GEcko, no asi servisacka, to byla v roce 2001 levny ekvivalent 1203ky :o) ....

negeneralizuji ale, bojim se ze to auto do servisu nakonec letelo, nebo servis za nim. Takze ani netusim jestli to nejaky kompresor melo....
To je jedno. Proti kompresoru mam vsechno uz jenom proto, ze si musi motor "vydelat" na to aby si zvedl tlak na sani. Vezmu li, ze ucinnost spalovaciho motoru (nebudu se o to hadat) at je v nejlepsim pripade 35% (takova zauzivana formulka je ze se energie spalena ve spal motoru deli rovnym dilem mezi teplo, kroutici moment na hrideli a energii odchazejici vyfukem), prijde mi zbesile si z kroutaku zivit kompresor, kdyz mam neco kolem 65% energie paliva ve stratach. Tak proto mam vsechno proti kompresoru pohanenem z hridele.

A zivit neco, co mam na pulce jeho moznosti omezene omezovaci (kroutak prostym max. prenositelnym kroutakem na podklad), rychlost, otacky, dokonce i nabeh motoru do otacek, tak potom tahat z hridele energii pro kompresor mi prijde jako veskrze Nemecka reseni, jak ekologicky spalit 20(30?)L/100km benzinu ve meste.

Re: Jak funguje přeplňování naftového motoru systémem Compre

PoslaťNapísal: Štv Máj 11, 2006 12:48 am
od EDU
Doktor píše:
EDU píše:
JO a tak trapne zarizeni jako MECHANICKY KOMPRESOR z tech nemeckych sra... to rozhodne neni. Promin, nenavidim ty krami z nahonem dozadu, motorama vazicimi 2x tolik co kastle, prodavanych s hrisnou marzi nasim nadsenym zapadnim sousedum, a samozrejme autickarum v cele evrope... Fuj to jsem se opotil.


No zkus upresnit, o cem pises, protoze moje A4 ma turbolader pohaneny vyfukovymi plyny a navic ma quattro. :spik2


tolik technicky rozdil mezi tvoji otazkou pri citaci meho stanoviska :suns

PoslaťNapísal: Štv Máj 11, 2006 7:44 am
od Luke.cz
EDU píše:ach jo, az ted ctu "Vyzvu na kanale" a ja nereaguji. No kompresor (tak mi to povedali, co ja tomu rozumiem?) me nechal v 600vce CLku v puli cesty mezi Dubaji a AbuDhabi. Nejelo nic, teplo bylo jako na pousti a servisaci z Mercedesu pro me prijeli GEckem :-)). Tomu nastesti klimoska fungovala. Faktem je ze nejhorsi taxik bylo take GEcko, no asi servisacka, to byla v roce 2001 levny ekvivalent 1203ky :o) ....

negeneralizuji ale, bojim se ze to auto do servisu nakonec letelo, nebo servis za nim. Takze ani netusim jestli to nejaky kompresor melo....
To je jedno. Proti kompresoru mam vsechno uz jenom proto, ze si musi motor "vydelat" na to aby si zvedl tlak na sani. Vezmu li, ze ucinnost spalovaciho motoru (nebudu se o to hadat) at je v nejlepsim pripade 35% (takova zauzivana formulka je ze se energie spalena ve spal motoru deli rovnym dilem mezi teplo, kroutici moment na hrideli a energii odchazejici vyfukem), prijde mi zbesile si z kroutaku zivit kompresor, kdyz mam neco kolem 65% energie paliva ve stratach. Tak proto mam vsechno proti kompresoru pohanenem z hridele.

A zivit neco, co mam na pulce jeho moznosti omezene omezovaci (kroutak prostym max. prenositelnym kroutakem na podklad), rychlost, otacky, dokonce i nabeh motoru do otacek, tak potom tahat z hridele energii pro kompresor mi prijde jako veskrze Nemecka reseni, jak ekologicky spalit 20(30?)L/100km benzinu ve meste.


No jo, ale ty fuert popisuješ tady ty MB hovada, si vem že kompresory měly i Pola a Golfy.

PoslaťNapísal: Štv Máj 11, 2006 10:26 am
od EDU
:lol

dotaz znel, jak funguje Comprex, takze jsem si to o mechanickem kompresoru mel nechat. System comprex a turbina se od kompresoru lisi prave zdrojem energie pro pripravu vzduchu a to jsem chtel rozlisit.


kompresory měly i Pola a Golfy

Vsechny kompresory se pohaneji od hridele, (alespon o kterych vim) Chtel jsem tim jenom rict, ze nejakym zpusobem vyuzit odpadni energii mi prijde smysluplnejsi......

PoslaťNapísal: Štv Máj 11, 2006 12:40 pm
od Luke.cz
Ano, to máš pravdu, jen každý jsme směřovali trochu jinam.

Re: Jak funguje přeplňování naftového motoru systémem Compre

PoslaťNapísal: Štv Máj 11, 2006 8:45 pm
od Doktor
EDU píše:
tolik technicky rozdil mezi tvoji otazkou pri citaci meho stanoviska :suns


OK, beru, ja jsem spise reagoval na ty nemecky srace. ALE - kompresor ma krasnej zvuk, ve tricatych letech za dob stribrnych sipu a Auto-Unionu nic jineho nebylo - Turbokompresor toci kolem 20 000rpm a tepelne namahani je obrovske, zase pouziju priklad WWII - na zvyseni vykonu leteckych motoru nejen ze vsechny bojujici strany pouzili kompresor (turbodmychadla pouzili jenom amici, dokonce i v jednomotorove stihacce P-47 Thunderbolt - mel 7 tun) na zvyseni vykonu, ale nektere kompresory meli dva stupne, nebo dokonce vlastni prevodovku a v ni az tri rychlosti.

Re: Jak funguje přeplňování naftového motoru systémem Compre

PoslaťNapísal: Pia Máj 12, 2006 9:26 am
od dochtor
Doktor píše:
EDU píše:
tolik technicky rozdil mezi tvoji otazkou pri citaci meho stanoviska :suns


OK, beru, ja jsem spise reagoval na ty nemecky srace. ALE - kompresor ma krasnej zvuk, ve tricatych letech za dob stribrnych sipu a Auto-Unionu nic jineho nebylo - Turbokompresor toci kolem 20 000rpm a tepelne namahani je obrovske, zase pouziju priklad WWII - na zvyseni vykonu leteckych motoru nejen ze vsechny bojujici strany pouzili kompresor (turbodmychadla pouzili jenom amici, dokonce i v jednomotorove stihacce P-47 Thunderbolt - mel 7 tun) na zvyseni vykonu, ale nektere kompresory meli dva stupne, nebo dokonce vlastni prevodovku a v ni az tri rychlosti.

Vykon P-47 niekde medzi 2300 až 2800 koníkov a štvormetrová vrtuľa sú naozaj impozantné veci. Turbokompresor si však vyžiadal najmä riedky vzduch pre lietanie vo výškach kde sa dnes preháňaju dopravné lietadlá.

Re: Jak funguje přeplňování naftového motoru systémem Compre

PoslaťNapísal: Uto Máj 16, 2006 6:04 pm
od Doktor
dochtor píše:Vykon P-47 niekde medzi 2300 až 2800 koníkov a štvormetrová vrtuľa sú naozaj impozantné veci. Turbokompresor si však vyžiadal najmä riedky vzduch pre lietanie vo výškach kde sa dnes preháňaju dopravné lietadlá.


Zalezalo na serii motora. Ta dalsia veta je vice versa. Riedky vzduch tam hore (okolo 10 000m) si vyziadal montaz turbokompresora, aby nedochadzalo k poklesu vykonu motora vov yskach, kde je mensi tlak vzduchu.

Rovnaky motor (P&W 2800 Double Wasp) pouzivali aj F6F Hellcat, F8F Bearcat, A-26 Invader a vsetky tieto stroje na rozdiel od P-47 pouzivali mechanicke kompresory.