>>> Hommi >>>
vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. Ak si porovnas pouzitelny rozsah otacok u dieslov a benzinov, az taky velky rozdiel tam nie je. Mne zabera motor od 1900 do priblizne 4500 otacok, potom sice taha, ale len v sebeobrane
. U beznych (nepreplnovanych) 16V benzinov sa motor prebudza niekde pri 3000 otackach a taha do 5500-6000. Takze nieco taha dole, nieco hore.
Niekto vycita dieslom ze su mrtve pod 2000 ot., ale u benzinov to nie je inak, cest vynimkam.
Tato Mazda je moj prvy diesel a posledny asi nebude. Samozrejme netvrdim, ze je dieselova Mazda6 sportove auto, ale to nie je ani s motorom 2.3. Ked sport, tak MPS.
Ak si porovnas zrychlenie z 0 - 100 km/s M6 so 105 kW dieselom a 2.3 benzinom, tak je rozdiel polsekundovy (a to su na trhu lepsie diesle - napr od Hondy, kde je zrychlenie este lepsie).
Maximalka rovnaka, takze (akoze sportove) zazitky mas podobne: akurat ze ty s motorom pistis, s dieslom si brumkas
. Okrem toho na dialnici pri vyssich rychlostiach je rozdiel pocutelny v prospech dieslu, kedze toci o dost menej.
V kazdom pripade nikomu diesel nevnucujem, iba tvrdim, ze som si na diesel zvykol skor ako som cakal a vyhovuje mi. Samozrejme ulohu tu hra aj nizzsia spotreba a vyhodnejsi spätny predaj.