Stránka 1 z 2

Jaky olej, michani, syntetika, vymeny, zmeny atd...

PoslaťNapísal: Sob Jún 18, 2005 4:09 am
od edasx
custe... dneska sem resil, co nalejt za olej do svyho xedosu9, protoze nevim co tam servis leje a byly tri rano a merka oleje neukazovala olej zadnej a kara delala za studena podivnej zvuk... (kontrolka oleje ale zadna nesvitila?) no doplnujte olej ve tri rano =) tak sem si precet v navodu ze tam mam dat olej API SJ, 5W30 nebo 10W30... pry ze ten 5W30 spis v zime...

objel sem par benzinek a az na ctvrty jsem narazil alespon na ten 5W30 =) mel sem vcelku strach a pod vlivem hlodu jako ze syntetiku nemichat a tak podobne sem se fakt bal...

nakonec sem teda dorazil domu a nasel tudle vybornou website...

http://www.oleje.cz

a konkretne clanky

o michani oleje: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7

rozdilum mezi syntetikou a mineralem:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3

a vubec vsecky clanky z tydle rubriky:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

takze ted uz se nebojim, ze jsem to nejak zvrtal =)) mozna sem tomu nedal presne to co to chtelo, ale za 4000km budu stejne menit, takze uz to snad nejak doklepu =)))

PoslaťNapísal: Sob Jún 18, 2005 8:32 am
od Bootleg
Chyba im tam kategoria SM.

Re: Jaky olej, michani, syntetika, vymeny, zmeny atd...

PoslaťNapísal: Sob Jún 18, 2005 10:07 am
od Suky
edasx píše:...
a konkretne clanky

o michani oleje: http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7

rozdilum mezi syntetikou a mineralem:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
...


A člověku se hroutí všechny životní jistoty :ho:

PoslaťNapísal: Sob Jún 18, 2005 10:10 am
od Suky
To by mne zajímalo, jestli by pan Černý vsadil i na "plnou sysntetiku" z Kauflandu, tam mají 4 l asi za 400 CZK.

Co myslíš Milane (myslím si že vím co si myslíš, ale klidně to napiš na plnou hubu (obrazovku : -) )

PoslaťNapísal: Sob Jún 18, 2005 11:01 am
od Suky
Akorát mi furt vrtá hlavou, proč tu Milan furt prudí s dekarbonizací, když jsou úplně, ale úplně všechny oleje tak sqělé a nezanechávají žádně úsady :ho:

PoslaťNapísal: Sob Jún 18, 2005 11:03 am
od Bootleg
Pohodaaa, vsetko dokopy zmiesat, nie je problem.. neviem, za co ma dotycny tie tituly pred a za menom!! Take p... pustit do sveta, asi v zivote nemal auto. Ved zmiesat mozes kadeco, ale potom je odvaha to aj naliat do agregatu. Keby som s tym nemal skusenosti, tak nic nepoviem.. :potichu

PoslaťNapísal: Sob Jún 18, 2005 11:18 am
od edasx
kdo vi jak to je =)) - ten pan si tam pise ty tituly a ze vedecky pracuje na VSCHT v Praze na nejaky katedre ropy bo co =) - tak nevim komu verit =) teoretikum ci praktikum =)

jednoi vim jiste... ten volej uz z toho ted nevyndam a za chvili budu menit =)

oleje

PoslaťNapísal: Ned Jún 19, 2005 3:30 pm
od 153624
Uvedu příklad o "teoreticích": Když se rozbíhal Temelín, byly nežádoucí vibrace na turbíně ze Škoda Plzeň. Nikdo to nebyl schopen vyřešit (ona je to trochu složitá matematika a mechanika). Nakonec to vyřešili "teoretici" ze strojní fakulty a z fakulty aplikov. věd v Plzni. A turbína je OK. Takže ti tzv. "teoretici"(což zní jako nadávka...) běžně spolupracují třeba se Škoda Auto, jen se o tom nepíše. To je celé. Všude na světě spolupracují vysoké školy, tj. konkrétní lidé s lidmi z výroby a řeší se konkr. problémy. K článkům o olejích z Auto Expertu: je to příliš profesionální časopis, aby psal nějaké hlouposti. Vím, o čem mluvím.

Re: oleje

PoslaťNapísal: Ned Jún 19, 2005 6:44 pm
od Bootleg
153624 píše:Uvedu příklad o "teoreticích": Když se rozbíhal Temelín, byly nežádoucí vibrace na turbíně ze Škoda Plzeň. Nikdo to nebyl schopen vyřešit (ona je to trochu složitá matematika a mechanika). Nakonec to vyřešili "teoretici" ze strojní fakulty a z fakulty aplikov. věd v Plzni. A turbína je OK. Takže ti tzv. "teoretici"(což zní jako nadávka...) běžně spolupracují třeba se Škoda Auto, jen se o tom nepíše. To je celé. Všude na světě spolupracují vysoké školy, tj. konkrétní lidé s lidmi z výroby a řeší se konkr. problémy.


Toto je mi velmi zname a v tomto prostredi sa aj ja pohybujem, takze viem, o com hovoris, len nie vzdy musi platit, ze co povie teoretik, sa v praxi ukaze ako dobre riesenie.

souhlas

PoslaťNapísal: Pon Jún 20, 2005 12:33 pm
od 153624
Souhlasím. Absolutní pravda neexistuje, vždy je to hledání nějakého kompromisu. Proto ti tzv. teoretici spolupracují s tzv. praktiky.

PoslaťNapísal: Pon Jún 20, 2005 3:41 pm
od edasx
teoretika sem aspon ja nemel na mysli jako nadavku - ba naopak... sam jsem priznivcem teoretiku =)... i kdyz synergie obou svetu je samozrejme nejidealnejsi =)))

PoslaťNapísal: Uto Jún 21, 2005 11:21 am
od 153624
edasx: ale já to tak také nebral, asi si rozumíme-bez spolupráce to nejde, jenže kolik lidí to ví, proto ten příklad s turbínou. P.S: kdo maže, ten jede....ale vážně: na http://www.oleje.cz je to dost solidní a hodně pravdivé, docela o mazání i na fóru Ford, resp fórum o TDI motorech, jen najít odkazy...našel, zde jsou:
http://dieselpower.cz/forum/
http://www.forum.fordclubs.org/

Re: Jaky olej, michani, syntetika, vymeny, zmeny atd...

PoslaťNapísal: Pia Jún 24, 2005 3:29 pm
od Enzo
Keď budeš meniť olej, daj tam 5W40. Ja mam 323F, olej Mobil1 5W40, plnosyntetický. A nemám problémy ani v zime pri studených štartoch ani v lete. Problém môže vzniknúť, keď si tam predtým mal polosyntetický alebo nedajbože minerálny. S týmyto olejmi vznikajú v motore iné oxidanty ako pri plnosyntetickom. Ale pri druhej výmene oleja to už bude OK. Ale zo zásady tam nalej plnosyntetický. Motor ti poďakuje.

PoslaťNapísal: Štv Jún 08, 2006 4:28 pm
od Radiger
Tak nech sa na mna Ing. Jaroslav Černý, CSc. nehneva ,ale nech si takto miesa olej do svojej Skodovky 120tky!!! :tlesk:

PoslaťNapísal: Štv Jún 08, 2006 5:32 pm
od Dopi
Přečetl jsem si tam všechny články o olejářských mýtech a myslím, že ten člověk ví o čem mluví, já bych mu věřil.