A na akom aute? 121? Alebo CX9? Nebolo by od veci si to dať aspoň do podpisu, nech vieme, o aký tragač sa jedná..
Výhody 15":
- mäkkšie zvezenie v meste, lepšie tlmenie nerovností, podvozok dostáva menej za uši
- lahšie točíš volantom na mieste
- podvozok bol na velkosť týchto kolies dimenzovaný
- cena pneumatík je velmi dostupná
- v TP to máš zapísané
Výhody 17":
- auto vyzerá o 1000 percent lepšie
- v zákrutách to drží ako prilepené, vo všeobecnosti lepšia stabilita (pocit istoty
)
- kratšia brzdná dráha
Nevýhody 17":
- rýchlejšie chytíš aquaplanning
- vyššia spotreba (aj keď toto ma trápi najmenej, ale pre niekoho je to silný argument)
- cena jednej novej kvalitnej pneu začína na cca 100€
- podvozok dostáva prudko na frak - hlavne ak jazdíš prevažne mesto
- ťažšie točíš volantom napr. pri parkovaní
- keď si trulo, tak hneď sekneš gumu (ja som nesekol gumu ani raz, ale istá pani u nás vo firme presekla tuším 4 gumy za dva mesiace - CLS 55 amg)
- motanice so zápisom kolies do TP, pokial nemáš dobrého známeho na DI, tak sa s tým rovno rozlúč (alebo buď rebel a jazdi bez toho, ale modli sa, aby si sa nestal účastníkom dopravnej nehody, lebo si v piči)
Spočítané a podčiarknuté:
- nekupuj si to, pokial máš auto na denno denné jazdenie za prácou
- nekupuj si to, pokial máš finančné suchoty
- nekupuj si to, pokial máš na aute ešte nejaké nedostatky - odstráň najprv tie (treba vymeniť tlmiče, nefunguje ručná a pod.)