Tak, tak - koncepčně nově pojatý motor jak říká Steve ale ne z M3 , nýbrž 1,8 či 2,0l z M6 před F/L .
Má to ale jeden háček, proto jsem se zmínil o tom fordu. Jestli jste se dobře dívali, tak vám jistě neunikly některé drobounké detaily ve kterých se ten "screenMotor" od toho z M6 liší. Hlavně mě zaráží ten (zřejmě) snímač hladiny oleje co tam šroubujou zespod olej. vany. Ten na mazdách zatím schází a tak by mě zajímalo, kam všude se ještě ty motory osazovaly.
Dle mých informací, si vpodstatě už před M6 nechal ford ( tuším do Mondeí ) u mazdy tydle motory udělat a mazda si je pak osadila s nástupem M6 ... tenhle motor vpodstatě sloužil za základ pro další úpravy a varianty, takže nyní jsou vpodsatě jeho "vytuněné" deriváty osazeny krom M5 třebas i v nové MX-5.
No každopádně nic to nemění na skutečnosti, že vpodstatě můžem klidně ten motor z té animace považovat "za náš " - mazďácký
Pokud někdo víte něco bližšího, nebo na něco k tomudle narazíte, tak sem písněte, dík.
Já na nějakém autoWebu nedávno našel todle, cituji:
" Dotaz vznesl:
Radek Válčik, 18. srpen 2005
Slyšel jsem, že motory Mazdy 6 jsou od Fordu. Nevíte o tom něco?
Odpověděl:
Marek Nastoupil, 19. srpen 2005
Ford vlastní v Mazdě podíl 33,4%, ale po technické stránce jí zcela ovládá. Nelze ale říct, že by Mazda měla motory od Fordu. Ve skutečnosti se motory vyvíjejí společně, v případě velkoobmjemových čtyřválců má Mazda v rámci skupiny Ford dokonce statut "Center of Excellence". To znamená, že se na ně specializuje. Dalo by se proto říct, že Ford má v některých případech spíše motory od Mazdy.
Asi si domyslíte, že by bylo zbytečné při společném vývoji, který snižuje celkové náklady, zůstat jen u motorů. Proto byla například Mazda 3 postavená na základech nové generace Focusu a jako taková se začala prodávat dva roky předtím, než se k nám dostal nový Focus. To samé platí nejen pro podvozkové skupiny, ale i pro ostatní díly, například posilovač řízení, který mají obě auta elektrický. Podle toho, v jaké se objevuje značce, je jen upravena jeho charakteristika tak, aby odpovídala zaměření konkrétního modelu. A tak je to vlastně se vším, co obě značky v rámci spolupráce ve Fordu sdílejí.
Dnes ale nejde o nic neobvyklého. Stejnou praxi provozují všechny velké automobilové skupiny na světě, pokud dostanou sebemenší šanci ušetřit na nákladech ve vývoji a výrobě.
"