Stránka 2 z 2

PoslaťNapísal: Sob Máj 19, 2007 5:04 pm
od misak
:soky:
TOM.B píše:Já by sem to tipnul na nějakej traktor.

s MX-5kou už trochu přihořívá, ale určitě je rozdíl jestli myslíš sérii NA / NB anebo už novou NC ...
kluci, já to sem hodil samozřejmě proto, že ten motor má hodně co do činění s mazdou (no a vlastně i fordem) ... a vy hnedka o traktoru ... :presne takže abych trochu napověděl v jakých autích ten benziňák můžem najít dám sem jako jednu z možností obrázek jeho (podle mě) úspěšnějšího "diesel bráchy" :mrk
Obrázok

PoslaťNapísal: Sob Máj 19, 2007 5:07 pm
od Bootleg
Mazda3 / Focus?

Bude to uz nieco novsie, kedze je "otoceny" - sanie vpredu, vyduk vzadu.

PoslaťNapísal: Sob Máj 19, 2007 5:32 pm
od Sedvo
Já bých tipnul, že je to motor z Mazdy 6 a 2.0 benzín.

PoslaťNapísal: Sob Máj 19, 2007 6:51 pm
od misak
Tak, tak - koncepčně nově pojatý motor jak říká Steve ale ne z M3 , nýbrž 1,8 či 2,0l z M6 před F/L .
Má to ale jeden háček, proto jsem se zmínil o tom fordu. Jestli jste se dobře dívali, tak vám jistě neunikly některé drobounké detaily ve kterých se ten "screenMotor" od toho z M6 liší. Hlavně mě zaráží ten (zřejmě) snímač hladiny oleje co tam šroubujou zespod olej. vany. Ten na mazdách zatím schází a tak by mě zajímalo, kam všude se ještě ty motory osazovaly.

Dle mých informací, si vpodstatě už před M6 nechal ford ( tuším do Mondeí ) u mazdy tydle motory udělat a mazda si je pak osadila s nástupem M6 ... tenhle motor vpodstatě sloužil za základ pro další úpravy a varianty, takže nyní jsou vpodsatě jeho "vytuněné" deriváty osazeny krom M5 třebas i v nové MX-5.

No každopádně nic to nemění na skutečnosti, že vpodstatě můžem klidně ten motor z té animace považovat "za náš " - mazďácký 8-) Pokud někdo víte něco bližšího, nebo na něco k tomudle narazíte, tak sem písněte, dík.

Já na nějakém autoWebu nedávno našel todle, cituji:

" Dotaz vznesl:
Radek Válčik, 18. srpen 2005
Slyšel jsem, že motory Mazdy 6 jsou od Fordu. Nevíte o tom něco?
Odpověděl:
Marek Nastoupil, 19. srpen 2005

Ford vlastní v Mazdě podíl 33,4%, ale po technické stránce jí zcela ovládá. Nelze ale říct, že by Mazda měla motory od Fordu. Ve skutečnosti se motory vyvíjejí společně, v případě velkoobmjemových čtyřválců má Mazda v rámci skupiny Ford dokonce statut "Center of Excellence". To znamená, že se na ně specializuje. Dalo by se proto říct, že Ford má v některých případech spíše motory od Mazdy.
Asi si domyslíte, že by bylo zbytečné při společném vývoji, který snižuje celkové náklady, zůstat jen u motorů. Proto byla například Mazda 3 postavená na základech nové generace Focusu a jako taková se začala prodávat dva roky předtím, než se k nám dostal nový Focus. To samé platí nejen pro podvozkové skupiny, ale i pro ostatní díly, například posilovač řízení, který mají obě auta elektrický. Podle toho, v jaké se objevuje značce, je jen upravena jeho charakteristika tak, aby odpovídala zaměření konkrétního modelu. A tak je to vlastně se vším, co obě značky v rámci spolupráce ve Fordu sdílejí.
Dnes ale nejde o nic neobvyklého. Stejnou praxi provozují všechny velké automobilové skupiny na světě, pokud dostanou sebemenší šanci ušetřit na nákladech ve vývoji a výrobě
. "

PoslaťNapísal: Sob Máj 19, 2007 6:59 pm
od Bootleg
Ved potom tie auta aj tak vyzeraju, vsetko na jedno kopyto. Stara dobra Mazda, mnam. :)

PoslaťNapísal: Sob Máj 19, 2007 7:27 pm
od TOM.B
Abych pravdu řekl tak jsme v práci vůbec nebyli schopni se dohodnout, jestli je to benzin nebo diesel.
Docela mě zmátlo při stahování to Deutz, nebo jsem to viděl někde jinde? No pak jsem šel ven , otevřel motor a přišlo mi to hodně podobný. Tak už jsem radši nereagoval :oops . Tak jak se to na první pohled pozná ? Dyť nafta má taky nějaký vstřik a místo svíčky zase žhavení??

PoslaťNapísal: Sob Máj 19, 2007 11:27 pm
od Sedvo
Nafta má většinou turbo a tady nikde nebylo.

PoslaťNapísal: Pon Máj 21, 2007 8:46 am
od Doktor
Je tam vidět rozdělovač a kabely ke svíčkám, nebo je to něco jiného?

PoslaťNapísal: Pon Máj 21, 2007 1:07 pm
od TOM.B
Není rozdíl taky v tom, že u dieselu se nafta stříká přímo do válce při kompresi, zatímco u benzínu se směs připravuje ještě před válcem jako na té animaci ? Toho rozdělovače jsem si taky už všiml.

PoslaťNapísal: Pon Máj 21, 2007 7:39 pm
od misak
Doktor píše:Je tam vidět rozdělovač a kabely ke svíčkám, nebo je to něco jiného?

Kabely ke svíčkám souhlasí a to něco jiného jsou dvouvývodové zapalovací cívky
TOM.B píše:Není rozdíl taky v tom, že u dieselu se nafta stříká přímo do válce při kompresi, zatímco u benzínu se směs připravuje ještě před válcem jako na té animaci ? Toho rozdělovače jsem si taky už všiml.

Ano jistě, většina modernějších vznětových motorů využívá právě přímého vstřiku, který vytlačil dříve užívané nepřímé, např. komůrkové vstřikování. Ale má to jedno ALE. V současné době totiž už není vzácností ani přímé vstřikování benzínu, takže např. u animace Mazdy 6 MPS kterou asi všichni znáte z oficiálních stránek MAZDY v ČR by už bylo určitě složitější poznat o jaký motor se jedná, když by na něm nebylo žádné označení ...