Vdaka ustretovosti predajcu Mazda ALZ Presov, som mohol dnes vyskusat medzi prvymi, novu
Mazda 2, Revolution , 66kW /90PS, 5 MT.Mazda2 mala najazdenych 49 km-ov , motoricky bola uplne surova, nezabehnute auto.
Preto aj moja jazda s nou bola k tomu stavu prisposobena, opatrna, bez vytacania motora do vyssich otacok.
Design,novej M2 Revolution, mozete porovnat na fotkach s nasou sucasnou M2 GTA 2010.
Neviem, ci budete suhlasit s mojim nazorom, ze este aj starsia M2 vyzera celkom k svetu, aj ked parkuje pri novej M2.
Snazil som sa nafotit v PR materialoch tolko spominany posun A stlpika o 8 cm-ov dozadu.
Posudte sami, ci je to taka zasadna vec, ze patri do PR materialov.
http://jpeg.cz/images/2015/02/21/rc4s.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/02/21/fZge5.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/02/21/RSBIy.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/02/21/1MPNv.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/02/21/X2aCq.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/02/21/OfBq4.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/02/21/YiC2h.jpghttp://jpeg.cz/images/2015/02/21/yinfH.jpgInterierAj ked na fotkach predvadzacich aut na mazda_sk to tak nevyzera, interier auta je vyrobeny z kvalitnych, peknych materialov. Prvy dojem aj vsetky dalsie dojmy boli prijemne.
Auto bolo vyrobene v Mexico, ale vobec to nemalo ziadny vplyv na kvalitu poskladania interieru.
Keby som to nevedel, kludne ma mohli presviedcat, ze je Made in Japan a ja tomu uverim.
Moje pochybnosti o kvalite montaze v Mexico mozem zavrhnut.
Oproti nasej M2 v najvyssej vybave, mala nova M2 v interieri vsetko z kvalitnejsich materialov.
Vsetkeho, co som sa len dotkol, co som videl, boli na vyssej urovni, ako v nasej mazde2.
Volant ktory je u mna kozeny a vyborne sa drzi, v novej M2 je takisto kozeny a drzi sa v ruke este lepsie.
Spinace funguju, jemnejsie, tichsie.
Predne sedadla ! Kapitola sama o sebe.
Moja manzelka sa vyjadrila, ze su vyrobene istotne podla pokynov ortopedov.
Ked kvoli nicomu inemu, tak kvoli prednym sedadlam, by som si okamzite kupil novu M2.
Posledne obdobie sme vyskusali v autosalonoch viac mestskych aut. Nova Mazda 2 je totalny vitaz v pocite sedenia.
Za vrchol mazda sedadiel som doteraz povazoval kozene, elektricky nastavitelne z novej M6.
Zhodou okolnosti som dnes mohol sadnut aj do M6, ale v M2 su este lepsie sedadla.
Pripustam, subjektivitu, ine postavy, ine vahy, to mozu pocitovat inak.
Ovladac HMI medzi sedadlami. Umiestnenie, ergonomicka dokonalost sama o sebe. Len tak obycajne som si polozil vedla seba ruku a ovladac bol na tom spravnom mieste.
Ma to taky maly oporny vankusik pre dlaň, vyborne vymyslene.
V PR materialoch sa kladie doraz na osove umiestnenie pristrojovej dosky voci sedadlu vodica.
Ano, naozaj je to dolezita vec, vytvara to idealny posed pre vodica.
Mne sa zdalo, ze je pristrojovka akoby mierne posunuta do lavej strany, oproti nasej M2.
Ergonomia vodica v M2 si zasluzi urcite ocenenie. Je vyborne. Aj ostatne mazdy su dobre v ergonomii, ale v novej M2 je uplne super.
Tak vseobecne, som sa citil vynikajuco, v totalnej pohode za volantom novej M2.
Podvozok,v nasej M2 je tvrdsej, sportovej charakteristiky. V novej M2 je podvozok vysoko komfortny a sportovo tvrdy naraz.
Naozaj neviem, ako to dosiahli v mazde, ale nova M2, akoby plavala po nerovnostiach na ceste, ale ked som chcel, ihned zatocila do zakruty, ako motokara bez zavahania.
A podvozok,
je tichy !
Akoby neexistoval ziadny hluk od odvalujucich sa kolies, napriek tomu, ze mala namontovane nove zimne pneu, ktora na EU stitku, ma uvedenu hlucnost 71 dB
, na 15" kolesach)
PrevodovkaRadenie rychlosti vynikajuce, tak je to aj v nasej 5 rocnej M2. U mazdy nic nove pod slnkom.
Motor Asi predpis Euro VI totalne, vymazal zivot aj z takeho motora, ako 1.5l skyactiv benzin motor.
Pre mna motor 1.5 G90 66kW/90k je velkym sklamanim, ked ho porovnavam s 1.5l 76kW/104k Euro IV v nasej Mazda2.
Rekacie na plynovy pedal su pomale, celu posadku spolahlivo a asi aj usporne odvezie tam, kde je treba.
Motor sa toci velmi ochotne do otacok, vie jazdit v pohode aj s 1000 otackami so zaradenym V. prevodovym stupnom
A to je asi vsetko, co by som o motore 1.5 G90 chcel povedat.
Ale kedze motor bol bez zabehu (49 km), moze sa to zmenit po zabehnuti. Ja si ale myslim, ze sa to nezmeni
Ostava mi len dufat, ze Skyactiv motor G-115 bude pre M2 lepsia volba.
Pre mna, pre moje naroky na mestske auto nie, ale pre nase krajšie a nežnejšie polovičky, ktoré netúžia po dynamickej jazde v meste , ci na okreskach, alebo nechodia na dialnice, nova M2 G90 moze byt vynikajuca volba, lebo vsetko ostatne, okrem vykonu a reakcie motora skyactiv 1.5l G90 v mnou skusanej mazda2, je bezkonkurenčné na trhu