Mam toho pracovne teraz dost vela. Ale bude, bude
Aspon utrzkovito.
Mazda 3, 1.5 benzin, Attraction NAVI.Auto malo najazdene 15000 km.
Jazdil som ju od pondelka do utorka v dalsom tyzdni, dokopy 9 dni, najazdil som viac ako 1000 km. Dialnica len BA- Brno a naspat, zvysok pol na pol mesto / mimomesto (respektive dialnicny obchvat a pod).
Priemerka na palubaku ukazala za cele jazdenie 6.7 a to podotykam, ze som absolutne NEJAZDIL na spotrebu, ani len sekundu. Skor naopak
Vzhladom na uvedene povazujem spotrebu za fajn, neviem kolko pisu v papieroch, ale 6.7 mi na velkost auta a styl jazdy pride ako velmi akceptovatelna spotreba.
Este som si vypytal jazdu s tym najsilnejsim dvojlitrom, na porovnanie, niekedy buduci tyzden, uvidime.
V kazdom pripade, nova 3ka s motorom 1.5 je "rodinne" auto pre uz vybureneho cloveka, ktory nepotrebuje ziadne prudke odpichy (neda sa), ani zavodnu jazdu. Na druhej strane, ked sa motor vytoci do prislusnych otacok, trosku aj potiahne
Treba sa skratka na neho pozerat tak ako je a necakat od toho zazraky, je to vzdy nieco za nieco. Ak chcem sportovu jazdu, kupim si samozrejme silnejsi motor. Ak chcem usetrit a mat istotu, ze mam spolahlivy motor, ktory ma v pohode odvezie, kludne siahnem po tej 1.5ke.
Ono, vela veci budem porovnavat s CX-5kou a 2kou, ktore mame, pretoze tak to viem realne porovnavat.
Je potrebne si uvedomit, ze cennikova cena mojej CX-5ky je dvojnasobna oproti jazdenej 3ke, cize za cenu CXky by som mohol mat tie trojky dve. V opacnom smere, dvojka ma kedysi stala takmer cenu aktualnej trojky...
Dajme nejake velkostne porovnania:Kufor trojky, ako som uz pisal je VELKY, fakt je velky. Potreboval som aktualne nieco povozit, takze viem povedat, ze je fakt velky a to aj v priamom porovnani s CXkou, nie je samozrejme tak velky, ale... na svoju triedu auta je fakt dobry.
Vnutorny priestor, Gretka vravi, ze ma v zabe viac miesta. Preco? Odmyslime si priestor pre ramena, kde sa proste ramenom o okno neopieram ani v jendom aute a pozrime sa na priestor pre nohy. Mazda 2 ma cely priestor trochu inac rieseny, dosledkom coho je naozaj pocit, ze v dvojke je na nohy v bocnom smere viac miesta. 3ka ma medzi prednymi sedadlami cely tunel, dvojka nie. Pocitovo to spravi velmi vela.
Priestor na hlavu. Trojka je naozaj nizke auto, povedal by som ze som bol tesne pod limitom, kedy je to auto pre mna este akceptovatelne, cize, mat tak o 2 cm viac do vysky, bolo by pre mna nepouzitelne. Ale, vosiel som sa, hlavu som si nebuchal, takze by som mohol povedat, ze vyska je optimalna
Sadne sedadla. Na zadnom sedadle sme mali len sedacku, vzhladom na vzdialenost od sedadla vodica bola len za sedadlom spolujazdca, tak ako na dvojke. V CXke ju mavam za sebou, tam vojde
Sklon zadnych operadiel je zjavne iny, stale sme mali pocit, ze maly nam v sedacke lezi, aj ked nelezal. Cize, treba si vyskusat.
K sedackam, konkretne prednym mam jemnu vyhradu. Fakt som si nevedel najst vhodnu polohu, neviem cim to je, ale za tyzden aj nieco jazdenia sa mi nepodarilo sadeacku dostat do polohy, kedy by som bol spokojny. A to som bol presvedceny, ze ved musia byt velmi podobne tym v CXke.
Vyfuk a hlucnost.O vyfuku uz som pisal. Tym padom neviem zhodnotit hlucnost auta ako takeho. Mam ohucanu hlavu este dnes. Ladeny sportovy vyfuk ako original prislusenstvo nie je fakt moja salka kavy
Volant a posilovac.Pri jazde 3kou som to nevnimal, ale po presadnuti do CXky som zistil, ze posilovac v trojke je fakt velmi silny, volantom ide tocit velmi lahucko, inymi slovami, zvladne to aj drobne ziena.
Multimedialne centrum/navigacia/obrazovka.Neviem ktory oddychnuty mozog vymyslel, ze sa dotykove ovladanie pocas jazdy stane nepouzitelnym.
HALOOOOO. To, ze prestane fungovat dotyk a funguje len joystick, je OVELA NEBEZPECNEJSIE, ako keby zostal zapnuty dotyk. Viem to zodpovedne a mistoprisazne prehlasit a porovnat, v CXke mi dotyk funguje stale.
Naozaj je jednoduchsie pocas jazdy kliknut prstom do monitora, je to uplne intuitivnea v podstate to sofera nevyrusuje, ako zacat tocit joyzstickom, pozerat na monitor, kde som vlastne tym kurzorom a pod. HALOOO. Toto je uplna dementoza, krok spat, NIE NIE NIE.
Celkovo to ovladanie multi centra v Mazde 3 je robene na efekt, peken cacky macky hracky, ale funkcnost zostala doma. Teda aspon oproti CXkovemu centru. To CXkove je take technickejsie, ale jasne, zrozumitelne a plne funkcne. V trojkovom som sa stracal. CO ale kvitujem v trojkovom je, ze po sparovani telefonu to tahalo kontakty rovno z telefonu a nekopirovalo ich do auta, cize, kontakty su stale aktualne. V CXke ich musim cas od casu updatovat.
Telefonovanie musim pochvalit, konkretne funkciu, ze ked dotelefonujem, na obrazovke zostane zoznam poslednych hovorov. Toto by som potreboval v CXke, tam ma to prepne do dial obrazovky s tlacitkami a mozem sa preklikavat naspat. CXke je zoznam poslednych hovorov limitovany na 5 kusov (alebo 6? ), v trojke je to proste list z telefonu. To je fajn.
Chybal mi tu ale nejaky speed dial list (ask som len ale hladal, ale v CXke je vyrazne ako samostatna zalozka)
Ovladanie radia som degradoval na vyber Radia Rockova Republika a uz som tam ani nechodil.
Navigacia. Kapitola sama o sebe. Krasna, plynula s vykreslovanim 3D budov. Doviedla do ciela (v Brne) aj inam. Potialto fajn. Neviem ako to bude s updatami map, ja mam v CXke TomTom, toto neviem co je zac, nieco s Navteq mapami...
Co je ale fail, totalny fail je fakt, ze navigacia NEZOBRAZUJE na zakladnej obrazovke s mapou vasu aktualnu rychlost. WTF? Hlavne ze je tam obrazok znacky s povolenou rychlostou a ked ju prekrocite tak ocervenie, fajn, ale ja chcem vidiet, kolko realne idem. Ja podla toho zapinam tempomat, okrem ineho. Nie, tu taka informacia proste nie je. Cele zle. Ale toto je moja subjektivna potreba...
Hudba, reproduktoryNemal som moc casu ani chuti to nastavovat, takze predpokladajme ze to je default. Repraky hrali lepsie ako v mojej CXke (ale to hraju aj v dvojke), stredy mi prisli dost zahuhnane, take nie ostre... Ale fajn, hralo to
RVM a ine featuresRVM funguje, tak ako v CX, zadne parkovacie senzory tiez. Chybali mi predne a hlavne zadna cuvacia kamera, to je fakt navykova zalezitost
A zistil som ze xenony su fajn, ale to, ze sa na CXke natacaju do zakruty je nieco, co chcem mat uz v kazdom aute. V trojke to nebolo a na niektorych specifickych miestach som si to pekelne uvedomoval (ten rozdiel v porovnani s CX).
V kazdom pripade, trojka je velmi fajn auto (akurat mimo mojich potrieb, my potrebujeme jedno velke a druhe male, 2ku a CXku
Dalsie postrehy uz coskoro...