Stránka 1 z 2

Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Sob Aug 04, 2012 6:53 pm
od iron-racing
povodna verzia, ktoru som ja zachytil bola, ze 6 takeri mal byt udajne nastupca xedosu 9 so vsetkymi uz dostupnymi technologiami z povodnej x9 + nieco navrch, comu by aj rozmery zodpovedali... tak mi srdce poskocilo... :jupi
ale nakoniec to vyzera, ze z toho zase bude len klasicka vacsia 6ka :buuu:

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Sob Aug 04, 2012 9:31 pm
od Sedvo
Jak tě vůbec mohlo napadnout, že by Takeri mohl být nástupce Xedos9. Pro automobilku jako je Mazda nemá smysl auto kategorie jako je Xedos. A nevím, co ti oproti Xedosu na nové M6 bude chybět - motory, jízdní vlastnosti či co?

Jinak je to parádní auto.

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 2:28 am
od iron-racing
Sedvo píše:Jak tě vůbec mohlo napadnout, že by Takeri mohl být nástupce Xedos9. Pro automobilku jako je Mazda nemá smysl auto kategorie jako je Xedos. A nevím, co ti oproti Xedosu na nové M6 bude chybět - motory, jízdní vlastnosti či co?

Jinak je to parádní auto.


napadnut ma to mohlo tak, ze tuto informaciu uviedol nemecky auto, motor a sport asi pred pol rokom pri prvej zmienke o takeri. a tiez neviem, preco by pre mazdu nemalo mat zmysel auto kategorie xedos. predpokladam, ze by isli presne tak isto na dracku, ako povodny xedos. a kedze netusim, ako ma robene napravy 6ka mazda, tak o jazdnych vlastnostiach ti neviem povedat nic a vybavou sa nechame prekvapit, ale taktiez predpokladam, ze kedze to nebude auto triedy xedos, tak tam asi bude nieco chybat, co by auto triedy xedos vo vybave v dnesnej dobe malo mat.

a ukrivdeny sa citit nemusis. nic 6ke nezazlievam. je to raketa a hlavne je to mazda. ja som k vlaknu len pridal to, co som cital a ako hrdy majitel x9 by ma velmi potesilo, keby sa mazda znova po rokoch pochlapila "novym xkom", ktore by presne ako v 1992 prevalcovalo konkurenciu vsemoznymi parametrami.

a s kludnym svedomim si dovolim tvrdit, ze x9 je urcite prestiznejsie vozidlo, nez nejaka audinka, alebo mercedes z toho roku. ked uz pre nic ine, tak len z dovodu, ze menovanych "fritzov" tu boli kvanta, kdezto x9 bolo pre celu europu vyprodukovanych len 12356 kusov...

peace

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 7:53 am
od Sedvo
Já se necítím ukřivděný, ale beru to racionálně. Xedos se již x-let nevyrábí. Mazda je malá automobilka za kterou nestojí žádný velký koncern. Mají velice dobře spočítané, jestli by se jim výroba vyplatila či nikoli. Podívej se na ostatní automobilky typu Mazdy a kdo má auto kategorie Xedos (Honda má Legenda - úspěch nic moc, toyota má raději Lexus, ale sama žádný takový model nemá, Nissan ma Infinity, ale samotnou Maximu taky pohřbily)

A hlavně velikostně nová M6 bude na stejné úrovni jako Xedos.

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 9:44 am
od TomAnt
Platforma Xedos bola onehda odpredana Volvu...

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 1:45 pm
od iron-racing
sedvo viem... vsimol som si, ze co sa rozmerov tyka, tak nam pekne narastla. dokonca trochu prerastla aj prvy model x9, co hodnotim samozrejme len ako velke pozitivum v dnesnej dobe minimalizacie a setrenia, kde sa da. len ma zaujima, v akej max vybave sa bude predavat a kedze vyrastla, ci bude mat aj 4ws a aka bude ovladatelnost.

a co sa pochovavania legiend tyka... viem, ze od vyroby tychto vozidiel sa upustilo, co si myslim, ze je dost smutne, ale na druhej strane kazda z menovanych znaciek sa venuje vyrobe celej skaly roznych automobilov od mini aut az po velke typu M6, presne tak isto, ako aj mercedes, audi, bmw a podobne a ked mozu fritzi predavat S klasy, A8ky a 7ky bawory, tudiz nadobudam neustale pocit, ze pri oziveni niektoreho japonskeho korabu by sa predaval bez vacsich problemov. "neuspech" tychto vozidiel u nas by som videl skor na neschopnost a nekompetentnost nasich predajcov ohlande skoro kompletnej skaly nahradnych dielov. napriklad v usa, pre ktore povodne napr. infinity a aj lexus vznikli nie je problem zohnat na vsetky menovane, aj nemenovane auta cokolvek, kedykolvek a kdekolvek a za polovicnu taxu, co si vypytaju predajci u nas. napriklad xedos 9 (millenia a millenia s), legend a cela paleta novych aj starych lexusov tam dodnes den ficia v plnom prude a kazdy sa o to stara a pipla sa tym, pretoze ma nieco, co nema kazdy treti, ako nejaku baworu, alebo audinku. a tiez v australii je situacia podobna.
viem, ze hrdost majitelov tychto aut automobilku pred krachom nezachrani, ale myslim, ze kazda automobilka by mala mat aspon jednu vlajkovu lod, ktoru nema kazdy a na ktoru majitel bude patricne hrdy.

tomant a volvo na nej postavilo nieco? alebo to len odkupili a zapadlo to prachom?

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 6:42 pm
od TomAnt
Asi len odkupili...
Ono vobec, vtedy ked sa to riesili cele cez Ford, tak bolo rozhodnute (som niekde niekedy cital), ze
1. Ford bude robit rodinne auta
2. Mazda bude robit sportove auta
3. Volvo bude robit luxusne auta

plus minus...
preto ten Xedos siel asi do Volva...

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 7:48 pm
od iron-racing
tak to je skoda. ale myslim, ze k tomuto rozdeleniu produkcie nakoniec ani neprislo. ci hej?
inak vazne by som si kukol, ako by vypadal x9, keby ho urobili dnes :hmmhmm

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 7:52 pm
od TomAnt
Ked sa tak realne zamyslis, tak k tomu prislo... Aj ked to nie je ostro ohranicene, ale je to tak... Ford je ladeny do rodinna, Mazda do sportova a Volvo do luxusna.

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Ned Aug 05, 2012 10:08 pm
od dabel
Nastupca Xedos? Ekonomicky nezmysel...

Rozdelil by som to na dva rozne trhy:

1. USA. Tam vidim realnejsiu sancu na uspech. Ale... Tiez nie je jednoduche sa na tom trhu etablovat. Ako prva to skusala Honda so znackou Acura. Rozbeh bol slubny: Americania nie su natolko konzervativni ako Europa, takze ked dostanu za svoje peniaze adekvatnu kvalitu a servis, uprednostia menej prestiznu znacku pred premiovou. Ale... Acura zavahala s uvedenim naozaj prestizneho modelu vyssej triedy s V8 motorom. Jednoducho v Amerike sa neda hrat na luxusne auto a neponukat V8. To vyuzila Toyota a uviedla Lexus LS, ktory bol kvalitou plne zrovnatelny s MB-S a BMW7, pricom bol vyrazne lacnejsi, resp. mal uz v zakladnej vybave vsetky extra prvky vybavy. Vdaka LS sa Lexus vysvihol. Acura isla s predajom velmi dole a doteraz sa nedokazala na vyslnie vratit. Mazda v tom case s Xedosom (ktory pokial viem mal byt uvedeny ako vlastna znacka) zavahal - asi rozumny napad, jednoducho dvaapolliter V6 s prednym nahonom nemoze prestizou sutazit so zadokolkovym osemvalcom. Nissan skusal naskocit na vlak s Infiniti, ale taktiez nezacal dostatocne skoro a aj ked su Infi z mojho pohladu najatraktivnejsim premiovym japonskym autom, ktore si v nicom nezada tak charakterom ako vlastnostami s BMW, predaje su hlboko hlboko pod objemami Lexusa. Ma Mazda sancu uviest premiovy sedan? Z mojho pohladu nie. Preniknut na takto obsadeny trh (MB a BMW ako stalice, Lexus, Infiniti a Acura ako tigri a do toho vsetkeho agresivnou reklamou - cim inym - posobiace Audi) by vyzadovalo obrovske usilie a hlavne obrovske peniaze do kampane, ktora by sa snazila presvedcit ludi. Ako taka nakladna kampan vyzera, vidime u Audi, ktore sa len pomalicky dostava dopredu, napriek obrovskym peniazom vlozenym do reklamy. Pre koho by ale vlastne novy Xed bol? Kto chce japonsku kvalitu, ma siroky vyber zavedenych a mimoriadne kvalitnych znaciek (dynamika = Infi G a M, luxus: Lex GS) a nema preco rozmyslat nad preznacenou Mazdou, ktora nema nic, co by ponukla navyse. Chyba poriadny V6 (prelepeny Ford 3.0 nepocitam - ten sa neda ani porovnat povedzme s 3.7 litrom od Infi v G37), uplne absentuje V8. S takouto ponukou neostava, nez ostat v sedi beznych znaciek.

2 Europa. Konzervativna, masirovana reklamnymi kampanmi v casopisoch o nemeckej hegemonii. Kto chce v Europe vyssiu strednu, ide ako konzervativec do Mercedesu, ako "mlady dynamicky" do BMW, ako "spravne zasadovy" do Audi. Co na tom, ze v zakladnej vybave su tie auto holobyty, ze maju za sebou tie znacky mnozstva pruserov ohladom spolahlivosti - jednoducho "je to tak". Europsky zakaznik je natolko zmagoreny, ze aj "domace" znacky maju problem presadit sa. Priklad? Jaguar XF. Auto s charizmou, famoznymi motormi, dobrou spolahlivostou (lepsou nez vsetky D3), krasnym interierom, neskutocnymi jazdnymi vlastnostami kombinujucimi luxus so sportovnostou - a kolko je ich na cestach v porovnami s bezpohlavnou Audi A6, ktorej nedotacavost v zakrutach je povestna a pri ktorej clovek musi dohodit 50% ceny auta za beznu vybavu? Asi tak 1:100. O Japoncoch ani nehovoriac: Hondy Legend su vynimkou, po facelifte som videl na ceste presne 1x. Aj taky pojem ako je Lexus je exotika. Kam by sa chcela vopchat Mazda? Zaplatit miliony za vyvoj a privedenie do vyroby, aby nasledne predali rocne 100 kusov v celej EU za ceny pomaly vyrobne? Ekonomicky absolutny nezmysel.

Nastastie maju krizovi manazeri v Mazde dostatok rozumu, aby sa do takejto ekonomickej sebavrazdy nepustali a radsej pilovali kvalitne auto strednej triedy, ktore si zakaznika dokaze najst.

Howgh :)

Vsem dotcenym se omlouvam, ale musel jsem to rozdelit... peace =)

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Pon Aug 06, 2012 9:42 am
od Sedvo
Velice, ale velice dobře napsané. Přesně takto jsem to myslel, proč Mazda nemá auto typu Xedos.

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Pon Aug 06, 2012 11:02 am
od dabel
Majki, preco do pokecu? Preco nie do "Mazda u nás a vo svete", kedze sa to tyka smerovania Mazdy ako takej?

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Pon Aug 06, 2012 11:32 am
od majki
Neni to nic aktualniho k deni v Mazde...

Re: Uvaha nad (novym) Xedosem

PoslaťNapísal: Pon Aug 06, 2012 12:07 pm
od dabel
Problem vidim v tom, ze taky zakladatel temy sa k tomu ani nedostane, kedze pokec je len pre "MazdaBratrstvo" - a mozno sa bude cudovat, ze preco sme mu to premazali.

Re: Mazda6 3. generace

PoslaťNapísal: Uto Aug 14, 2012 9:42 pm
od potkan
Sedvo píše:... A nevím, co ti oproti Xedosu na nové M6 bude chybět - motory, jízdní vlastnosti či co?


dva valce. vyrazne.
opakujem sa zasa a znovu, ale auto strednej triedy ma mat v ponuke aj sestvalec. urcite nema byt vrcholna motorizacia 2,2diesel. sakra, ved aj ty sprosti koncerni ponukaju furt 3,6ku atmosferu, aj ked ich predaju osem a pol.
obcas vypravam, co v roznych castiach sveta znamena hodne velky motor. v japonsku je to 2,8 V6, v europe je to 5,0 V12, a v amerike je 7,5 V8 tak akurat....