Zdravím všetkých majiteľov MÁZD
Takže včera som konečne prihlásil kúpenú ojazdenú Mazdu 6 Wagon s motorom 2,0 CiDT, 89 kw /121 PS/, DPF filtrom, r.v. 2006. Bola dovezená z Talianska a na tachometri má najazdené 108.000 km /aspoň dúfam/, ale zodpovedá tomu interiér aj keď človek nikdy nevie. Moje predchádzajúce autíčko Toyota Avensis 2,0 D4D, r.v. 2002, /starší model/ s ktorým som bol nadmieru spokojný a pravdu povediac aj som chcel kúpiť novší model ale zmena je život a išiel som do Mazdy. Prvé, čo chcem spraviť je výmena oleja a filtrov, práve som objednal olej z :
http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... f-5w-30-1l a to 6 litrov lebo na tomto fóre som sa dočítal, že do uvedeného motora ide 5,5 litra. teraz mám ešte dilemu aké filtre kúpiť chcem vybrať zo stránky:
http://olejposta.sk/?f=3412&o=3579&c=35 ... 2&s=36&m=0problém je v tom, že sú tam dva olejové filtre od firmy SCT SM 121 a druhý SCT SM 125 a každý z nich má iný rozmer t.j. vonkajší a vnútorný priemer a výšku, ale rovnaký priemer závitu. Ktorý z nich je vhodný na uvedený motor, keď mi vo vyhľadávači našlo obidva. Ak môžte, tak mi poradte akú značku filtrov preferujete z hore uvedených v odkaze. Len tak mimochodom bol som pozrieť v Mazde a je to tam neuveriteľný predražené, pozeral som olej a liter stál cca 28 ,-Eur a ja som ho zohnal za 13,-Eur, čo je neuveriteľný rozdiel. V pláne mám teraz vymeniť všetky filtre a olej a pri 130.000 km komplet rozvody, čo bude iná stranda
. Na fore som sa dočítal, že rozvody sa menia pri 120.000 km ale myslím, že do 130000 km musia vydržať /veď je to japonec/. Na Toyote tiež dovezenej z IT som menil pri 180000 km a mechanik mi povedal, že ešte asi menené neboli a keď vybral kladky remeň, vodnú pumpu, všetko bolo ako nové, ložiská s nápisom "japan" žiadna vôla, na hmat mali tie nové /originál toyota/ väčšiu "volu" ako tie čo tam boli. Samozrejme, že bolo možné, že ich taliani menili, lebo auto som kupoval priamo z Toyoty v taliansku a najazdené mala 156000 km. Dúfam, že Mazda je podobná kvalita a môžem 130.000 km v pohode nabehať, keď tie rozvody vydržali STK, kde to blbec vytáčal na 5000 otáčok 5 krát po sebe až som skoro dostal infarkt, tak to musí ešte 20.000 km vydržať. Nejako som sa moc rozpísal
takže na záver by som sa chcel iba opýtať na tie filtre, od autíčka nemám servisný manuál takže sa dosť spolieham na toto fórum. Ešte taká otázočka mení sa olej aj v prevodovke, ja mám 6 rýchlostnú a koľko oleja a akého do nej ide. Na fóre som sa niekde dočítal, že 2,7 litra ale neviem, či aj do tej 6 rýchlostnej.
Všetkým za odpovede, pripomienky, postrehy a pod. vopred Ďakujem.
Mazda 6 combi 2,0 CDTi, r.v. 2006, 89 kw, 6 rýchlosti,