Moderátor: George
Sedvo píše:Gib ale musíš srovnávat srovnatelné a pokud si pamatuji, tak máš špatnou zkušenost s Lagunou 1.9 dTi. MZR-CD je úplně někde jinde a nechci vychvalovat Renault, ale jejich 2.0 dCi je dost dobrý motor.
Já můžu srovnat M626 2.0 100kW benzín co je doma - jak psal Gib 4000 rpm a motor ožívá, to je fakt a jede moc pěkně
M6 2.0 MZR-CD 100kW nafta co je doma - tak končí v cca 4800 rpm a musíš řadit výš, ale tento diesel jede fakt slušně.
Resume: každému vyhovuje něco jiného, já jezdím docela dost, takže pro mě je jasná volba diesel, kdybych jezdíl míň tak volím benzín. Ale co se týká radosti z jízdy, tak je pro mě důležitější podvozek a je mi docela jedno, co má za motor (jasně aspoň 100kW by měl mít )
Sedvo píše:No tak když nastartuje moje MZR-CD a TDi,tak je to nebe a dudy. .
MrSix píše:Beaver píše: ...Nakladni auta - TDI motory maji velky kroutici moment...
Ok, kazdy ma svoj nazor. Len by som rad vyvratil mytus, ze v nakladnych autach su naftaky koli vysokemu krutiacemu momentu. To je totiz prakticky irelevantne, rovnako ako porovnavat krutiaci moment u benzinoveho/naftoveho motora bez informacie o otackach. Smerodajne pre motor je vykon. 100kw je 100kw, ci je to naftovy motor, alebo benzinovy. Oba maju na kolese +/- rovnaky krutiaci moment. A ked som uz pri tom, mala rekapitulacia fyziky (hadam neurazi):
Vykon[W] = Krutiaci_moment[Nm] * Uhlova_rychlost[rad/s] ; pricom Uhlova_rychlost[rad/s] = 2 * Pi * Otacky[/min] / 60
Chcem tym len povedat, ze (priklad) benzinovy motor s krutiacim momentom 100Nm pri 6000rpm je v podstate to iste, ako naftovy motor s 300Nm pri 2000rpm. Staci ked k tomu benzinovemu priradite prevod 1:3, a mate presne tych istych 300Nm pri 2000rpm (ok, je tam strata dake 1-2% ako v kazdom prevode). Inak povedane, vysoky krutiaci moment nie je dovod, preco su v nakladnych autach a autobusoch naftove motory, pretoze by sa velmi lahko dal dosiahnut aj u benzinoveho motora tazsim stalym prevodom. Tym skutocnym dovodom je trvanlivost a zivotnost, ktora vyplyva z robustnosti, vyssej ucinnosti, odlisneho spalovacieho procesu, atd...
Beaver píše:MrSix píše:Ok, kazdy ma svoj nazor. Len by som rad vyvratil mytus, ze v nakladnych autach su naftaky koli vysokemu krutiacemu momentu. To je totiz prakticky irelevantne, rovnako ako porovnavat krutiaci moment u benzinoveho/naftoveho motora bez informacie o otackach. Smerodajne pre motor je vykon. 100kw je 100kw, ci je to naftovy motor, alebo benzinovy. Oba maju na kolese +/- rovnaky krutiaci moment. A ked som uz pri tom, mala rekapitulacia fyziky (hadam neurazi):
Vykon[W] = Krutiaci_moment[Nm] * Uhlova_rychlost[rad/s] ; pricom Uhlova_rychlost[rad/s] = 2 * Pi * Otacky[/min] / 60
Chcem tym len povedat, ze (priklad) benzinovy motor s krutiacim momentom 100Nm pri 6000rpm je v podstate to iste, ako naftovy motor s 300Nm pri 2000rpm. Staci ked k tomu benzinovemu priradite prevod 1:3, a mate presne tych istych 300Nm pri 2000rpm (ok, je tam strata dake 1-2% ako v kazdom prevode). Inak povedane, vysoky krutiaci moment nie je dovod, preco su v nakladnych autach a autobusoch naftove motory, pretoze by sa velmi lahko dal dosiahnut aj u benzinoveho motora tazsim stalym prevodom. Tym skutocnym dovodom je trvanlivost a zivotnost, ktora vyplyva z robustnosti, vyssej ucinnosti, odlisneho spalovacieho procesu, atd...
Ne.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť