Chcel som tu dnes pisat o Mazda6 FL, ale dabel ma vyprovokoval (od toho je asi dabel dablom) a tak vam tu po castiach vyklopim nieco z mojej mazda historie. Mozno pre niekoho trochu od veci, ale vacsina to bude o mojom zivote s M6 a tak dufam, ze to pomoze pochopit aj moj nazor na M6 FaceLift a MPS.
Svoju prvu mazdu som kupil pred piatimi rokmi: cervene nemecke kombi GV, rocnik 1990 s 2.2i motorm a 170kkm. Neviedol ma k tej kupe ziaden mazda-sentiment, iba holy pragmatizmus. Kupil som ho od kolegu spolu so sadou kolies na zimne pneu, stresnym nosicom a zabudovanym Blaupunkt kazetakom za neuveritelnych 1000,-Euro (nie, nebol to slovak, ale zapadny-nemec, takze tych 175kkm bolo realnych
). Auto malo zniceny lak, vyblednutu farbu a okraje zadnych blatnikov na spoji hned za kolesami chytali hrdzu (oboje vyrobna chyba mazdy). Predne prave koleso bolo raz naburane a havaria bola podla servisnych dokumentov zreparovana vo svajciarskom mazda-servise. Motoricky -- jedna basen. Vrazil som dalsich 1500,- Euro do velkeho servisu brzd, motora, vyfukoveho potrubia, vymenil pneu a vyrazil do Europy.
Za tri a pol roka som sa pri 280kkm modlil, aby moj kombik dosiel po vlastnej osi na skladku a ja som nemusel volat odtahovku -- uplne znicene kineticke klby na prednych kolesach, ktore sa v zapadnej Europe nevymienaju, iba reparuju. 280kkm a moj agresivny styl jazdy ich uplne dorazil. Priznavam, spraval som sa ku kombiku ako maly grazel, ani chvilu som ho nesetril -- typicky osud lacnych veci, ktore sa mi v zivote pripletu do cesty. Ale bola za tym aj ista davka kuriozity: chcel som vediet, ci mazda obstoji svojej reputacii. Na 90% sa jej to podarilo. Mechanikom na skladke (specializovana na demontaz starych aut) som opisal stav mojho auticka. Zjavne ich potesil a ja sa preto stavim, ze dnes moj kombik brazdi este kdesi africku pust
.
U dealera ma vsak uz vtedy cakala nova M6 2.0i 5HB Touring. Prvy krat som M6 videl pri premiere WGN na Zenevskom autosalone v 2002 a sadla mi ako "rit na serbel". Po vyse roku, ked sa tlacou preprali vsetky pozitivne M6 reviews a 6-ka po svete vyplienila regale s auto-oceneniami, som ja uz bol definitivne rozhodnuty pre upgrade mojho jedno-vozoveho parku. Vyber bol preto dost jasny. Moje zvazovane alternativy v tej dobe: Volvo V40 a S60, Saab 93, Lexus IS, BMW trojkovej rady, Audi A4 boli pri tej istej vybave cenovo o triedu--dve vyssie (predajna cena a popredajny-servis), nez som povazoval za rozumne vrazit do auta. Navyse, kazdy z nich mal iste "vady", ktore mi vtedy nevyhovovali. Preto som nemal o com spekulovat. Poziciu M6 u mna iba na chvilu "ohrozila" vtedy este nova Honda Accord (kvalitnejsie vypracovany interier, avsak podstatne menej miesta, ziadna 5HB verzia a ziadne reviews).
Takze opat rozhodol cisty pragmatizmus: vedel som presne co chcem a co som za to ochotny dat. M6 bola v tej dobe jedine auto ktore najlepsie splnalo moje kriteria. Nechcem tu na tomto fore nikoho urazat, iba chcem povedat, ze nezdielam "only mazda" sentiment, ktory tu s niektorych prispevkov obcas citim. Pre mna je auto nevyhnutny prostriedok k zivotu a bud splna kriteria ktore nan kladiem, alebo sa s nim rozlucim, nezalezi na znacke. Samozrejme, vsetko v medziach mojich momentalnych financnych moznosti.
Ked som pred 3-mi rokmi povedal svojmu dobremu priatelovi z japonska, ze uvazujem o kupe novej mazdy, vystruhal nechapavy ksicht a spustil: "Co je to mazda? ... Pockaj, ahaaa uz viem ... Sibe Ti? Kup si radsej poriadne auto. Ved u nas na tom nikto nejazdi. Nechapem preco si tie spartanske vozy Ti drbnuti americania a europania vobec kupuju."
Keby som ja mal penazi ako Japonec a keby u nas boli nove auta tak lacne ako v Japonsku, starsie mazdy by u mna asi tiez neobstali. Pre ferovost voci mazde musim dodat, ze po troch rokoch som z ust toho isteho priatela pocul ody chvaly na M6 2.3i ... takze mazda sa dnes podla vsetkeho vracia aj na svoj rodny ostrov
Pre dabla a pre poriadok dodavam zoznam extras mojej M6:
blue-pacifc metaliza; CD-MP3; hmlovky; medved-blok; alarm s dvojcestnym ovladacom a denne pouzivanym dialkovym startom (posledne menovana vecicka nie schvalena mazdou).
--- pokracovanie nabuduce ---