Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

radio x topení

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

radio x topení

Poslaťod Pavel Rittich » Pon Nov 22, 2004 9:33 am

Pro příznivce kvalitního poslechu určitě prkotina. Když zapnu ventilátor topení na vyšší stupeň (3 a víc), ruší mi rádio. Chrastění je tím intenzivnější, čím vyšší obrátky ventilátor má, na osmičce už to kňučí. Mám tam standartní Blaupunkt, rádio je v plechové manžetě, antena v koaxiálu. Vyřeší to odrušovací kondenzátor na plusu u radia? Nebo se mám dobývat k tomu ventilátoru (ale jak?)?
Obrázok užívateľa
Pavel Rittich
Top Mazďák
Top Mazďák
 
Príspevky: 2345
Registrovaný: Štv Júl 15, 2004 2:34 pm
Bydlisko: Ústí nad Orlicí

Poslaťod George » Pon Nov 22, 2004 11:39 am

Pavel Rittich píše:Pro příznivce kvalitního poslechu určitě prkotina. Když zapnu ventilátor topení na vyšší stupeň (3 a víc), ruší mi rádio. Chrastění je tím intenzivnější, čím vyšší obrátky ventilátor má, na osmičce už to kňučí. Mám tam standartní Blaupunkt, rádio je v plechové manžetě, antena v koaxiálu. Vyřeší to odrušovací kondenzátor na plusu u radia? Nebo se mám dobývat k tomu ventilátoru (ale jak?)?

teoreticky ano.Většinou to moc nepomáhá.
Jinak si dávej pozor na zatížení toho kondíku.Já koupil 20A a věřte nebo sem ho na svým audiu absolutně roztavil.Normálně začal hořet a roztek se (měl sem ho zapojený na tubě a zesilovači 200W). Prostě chudinka umřel.Teď sem to vyřešil jinak.
Jinak jsou odrušovací členy do napájecí a do signálové cesty.Takže když nepomůže jeden,tak zkus oba najednou.Pokud nezabere ani to tak bych to tipnul, že rádio a ventilátorek mají někde společné napájení a ruší se.
Jinak každý audiofil by ti řekl ať to tam nedáváš protože to snižuje kvalitu signálu :o) (ale to je jenom pro násnemocný :lol )
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod George » Pon Nov 22, 2004 11:46 am

http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod Patron » Pon Nov 22, 2004 11:48 am

Pavel Rittich píše:Pro příznivce kvalitního poslechu určitě prkotina. Když zapnu ventilátor topení na vyšší stupeň (3 a víc), ruší mi rádio. Chrastění je tím intenzivnější, čím vyšší obrátky ventilátor má, na osmičce už to kňučí. Mám tam standartní Blaupunkt, rádio je v plechové manžetě, antena v koaxiálu. Vyřeší to odrušovací kondenzátor na plusu u radia? Nebo se mám dobývat k tomu ventilátoru (ale jak?)?


Zkus ještě jednu věc, vezmi měděný drát, lanko průměr alespoň 3mm a spoj to na kostru u rádia (vzadu takový ten trčící hrot se závitem) a druhý konec připoj někde kde je dokonalá kostra, nejlépe minus pol baterie, nebo karoserie. Pokud nepomůže pak už jenom odrušit, ale je to divné. Pokud se dostaneš k ventilátoru zkus mezi jeho napájení těsně na vývody připojit paralelně kondenzátor tak 100nF, svitek nebo keramiku.
Patron
Opytovateľ
 
Príspevky: 21
Registrovaný: Pia Nov 05, 2004 11:28 am

Poslaťod George » Pon Nov 22, 2004 11:51 am

Patron píše:
Pavel Rittich píše:Pro příznivce kvalitního poslechu určitě prkotina. Když zapnu ventilátor topení na vyšší stupeň (3 a víc), ruší mi rádio. Chrastění je tím intenzivnější, čím vyšší obrátky ventilátor má, na osmičce už to kňučí. Mám tam standartní Blaupunkt, rádio je v plechové manžetě, antena v koaxiálu. Vyřeší to odrušovací kondenzátor na plusu u radia? Nebo se mám dobývat k tomu ventilátoru (ale jak?)?


Zkus ještě jednu věc, vezmi měděný drát, lanko průměr alespoň 3mm a spoj to na kostru u rádia (vzadu takový ten trčící hrot se závitem) a druhý konec připoj někde kde je dokonalá kostra, nejlépe minus pol baterie, nebo karoserie. Pokud nepomůže pak už jenom odrušit, ale je to divné. Pokud se dostaneš k ventilátoru zkus mezi jeho napájení těsně na vývody připojit paralelně kondenzátor tak 100nF, svitek nebo keramiku.

tak,tak
tohle mi pomohlo u odrušení zesilovače.Rušil mi ho alternátor.Stačilo ho uzemnit na několika místech (asi třech) a rušení přestalo.
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím
Mazda 6 - 100kW turbo diesel
Obrázok užívateľa
George
NadMazďák
 
Príspevky: 5415
Registrovaný: Uto Júl 01, 2003 8:28 pm
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť