Stránka 1 z 2

Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Pon Nov 24, 2014 11:58 pm
od roman69
Prosím o skúsenosti s nasledovným problémom. Mazda 6 2,2 diesel r.v. 2013 pri 17500 ubehnutých kilometroch zadretá vačka aj turbo. V servise vymenili tieto diely vraj to bola výrobná chyba vačky a že nejaké piliny pri opotrebovaní mohli poškodiť aj turbo. Mne sa to ale nezdá. Myslím si že sa problém môže opakovať, resp. mohli byť poškodené aj iné časti motora, ktoré sa prejavia až neskôr - nižší výkon, bude žrať olej. Má niekto takéto skúsenostp

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Uto Nov 25, 2014 10:31 am
od Lubos1
Tieto problemy su zname, vymena vacky, turba a preplach motora by mal pomoct. Stalo sa to tebe alebo si o tom cital?
Problem by sa opakovat nemal, vacky sa uz vraj robia z ineho materialu. Ale je mozne, ze to na inych dieloch motora zanecha stopy.
Ja som dal vacku preventivne skontrolovat, teda nie vacku samotnu, lebo sa mi nechcelo ist do rozoberania motora. Skor som dal skontrolovat veci, ktore mozu naznacovat problemy s vackou. Vraj je vsetko v poriadku.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Uto Nov 25, 2014 10:58 am
od roman69
áno stalo sa to mne, a viacero odborníkov mi potvrdilo, že to mohlo zanechať následky aj na iných častiach min. na hlave valcov kde je vačka uložená a kľudne sa to môže zopakovať, a ak nie môže sa to prejaviť inak, bude žrať olej, nižší výkon a pod. Oni vraj vyriešili len chybné časti ale neriešili problém ktorý to mohol spôsobiť, napr. olejové čerpadlo resp. inú príčinu.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Uto Nov 25, 2014 11:30 am
od Lubos1
Ako sa to zacalo prajavovat? Ma 150k alebo 175k verziu? Ja mam najazdene 34000 km a nemam s tym problem. Zatial.
Pricina je vraj v samotnom matriali vackoveho hriadela. Opakovat by sa to nemalo.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Uto Nov 25, 2014 1:55 pm
od roman69
pri 17500 km pri jazde z ničoho nič, žiadne príznaky tomu nenasvedčovali, zasvietila červená kontrolka mazania s nápisom pokles tlaku oleja a okamžite odstavte auto a skontrolujte olej. V servise zistili že vačka aj turbo sú poškodené.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Uto Nov 25, 2014 3:01 pm
od Lubos1
Hm,to nepotesi :(
Ta 5-rocna zaruka je na nieco dobra.
Inak teraz je uz vsetko v poriadku? Kolko km si od vymeny najazdil? Kedy bolo tvoje auto vlastne vyrobene? Ja mam vyrobu myslim april 2013.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Uto Nov 25, 2014 4:08 pm
od roman69
Je to 150 koňová Vyrobené bolo v r. 2013 kupované toho roku vo februári a stalo sa to minulý pondelok, v piatok sme prebrali auto spať a zdá sa že všetko je v poriadku, ale najazdili sme od vtedy len cca 200 km takže uvidíme čo bude ďalej.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Str Nov 26, 2014 10:23 am
od Lubos1
Nemal si nahodou predtym s nicim problem? Ja mam napr. problem s tym, ze mi v momente startu niekedy nieco buchne od motora, hlavne ked je zahriaty. Start proste nieje hladky ako ma byt. Vraj to s vadnou vackou nemoze suvisiet a ani sa to v servise neprejavilo.
Ja som chcel dat tu vacku preventivne skontrolovat, ale ak by bola v poriadku, musel by som to platit. Ked som hladal nieco hladal o tomto probleme, tak autaa, ktorym menili vacku s turbom, mali najazdene okolo 17 000 km. Ja uz mam 35 000, tak to mam mozno v poriadku.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Str Nov 26, 2014 8:06 pm
od roman69
Štart je v poriadku, vôbec nič nenasvedčovalo tomu, že by bolo niečo zlé, ani nízky výkon, vôbec, nič. Až zrazu pri normálnej jazde cca 80 km/h kontrolka. Zaujímala by ma ešte spotreba akú máš, ja sa neviem dodstať pod 6,3 -6,5 litra.
Len pri jazde mimo mesta cca 90-100 km/h je nižšia. Ja mám automat, čiže neviem aká môže byť spotreba pri manuále.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Str Nov 26, 2014 9:15 pm
od lakilaki
Najprv som nechcel uverit, ze take nieco sa moze stat mazde :bee .
==
Zasvietila kontrolka mazania a Ty si zastavil, predpokladam odtiahli auto, a nasledne v servise zistili, ze mas poskodenu vackovu hriadel a turbo ?
alebo
pocas jazdy sa zadrela vackova hriadel zasvietila kontrolka a motor v tom momente aj zdochol, prestal fungovat..... ?

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Štv Nov 27, 2014 1:10 am
od Lubos1
roman69 píše:Štart je v poriadku, vôbec nič nenasvedčovalo tomu, že by bolo niečo zlé, ani nízky výkon, vôbec, nič. Až zrazu pri normálnej jazde cca 80 km/h kontrolka. Zaujímala by ma ešte spotreba akú máš, ja sa neviem dodstať pod 6,3 -6,5 litra.
Len pri jazde mimo mesta cca 90-100 km/h je nižšia. Ja mám automat, čiže neviem aká môže byť spotreba pri manuále.

Spotrebu mam do 6 s manualom, takze nic moc :)

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Štv Dec 11, 2014 10:34 am
od roman69
Ano presne tak, zasvietila kontrolka, zastavil som, skontroloval olej, ten bol v poriadku, volal asistenčnú službu, auto odtiahli a tam zistili na diagnostike že je zadretá vačka aj turbo. Poteší.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Štv Dec 11, 2014 11:47 am
od lakilaki
roman69 píše:Ano presne tak, zasvietila kontrolka, zastavil som, skontroloval olej, ten bol v poriadku, volal asistenčnú službu, auto odtiahli a tam zistili na diagnostike že je zadretá vačka aj turbo. Poteší.

Taka situacia urcite nepotesi, ale podla mna mozes byt kludny vackovy hriadel a turbo tipujem, ze neboli zadrete.

Myslim si, ze to Ta iba mazda diagnostika auta, donutila, aby si isiel do servisu.
V servise preventivne vymenili hriadel aj turbo, kedze asi patrili do rizikovej vyrobnej serie.
Je to asi podobne, ako na mojej trojke, ked kontrolka DPF oznamuje aj problem akejkolvek odchylky rozvodovej retaze od normalu a nuti tak auto zobrat do servisu, este pred moznym poskodenim.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Pon Mar 02, 2015 1:08 pm
od Lubos1
Zistilo sa, ze vackovy hriadel v motore mojho auta je v prdeli. Bude sa menit ten a podlakova pumpa. Turbo je v poriadku. Vyzera to tak, ze sa problem zachytil este v zaciatkoch. Mal som problem s brzdami - brzdilo to slabo pri nizsich rychlostiach. Stalo sa to iba par krat, ale bolo to dost neprijemne. je to jeden z moznych priznakov predcasne opotrebeneho vackoveho hriadela.
Dnes sa objednavaju diely, do stvrtku by malo byt auto hotove.
Vyzera to tak, ze sa tento problem nevyhyba ani slabsiemu 110 kW motoru.
Mazda ma trochu pruser a asi jej to posramoti povest, co sa tyka kvality. Najhorsie na tom, je, ze nie je na tento problem zvolavacka. Pri problemoch s brzdenim je to na povazenie.

Re: Mazda6 2013 zadretý vačkový hriadeľ aj turbo

PoslaťNapísal: Pon Mar 02, 2015 10:02 pm
od lakilaki
Lubos1 píše:Zistilo sa, ze vackovy hriadel v motore mojho auta je v prdeli. Bude sa menit ten a podlakova pumpa. Turbo je v poriadku. Vyzera to tak, ze sa problem zachytil este v zaciatkoch. Mal som problem s brzdami - brzdilo to slabo pri nizsich rychlostiach. Stalo sa to iba par krat, ale bolo to dost neprijemne. je to jeden z moznych priznakov predcasne opotrebeneho vackoveho hriadela.
Dnes sa objednavaju diely, do stvrtku by malo byt auto hotove.
Vyzera to tak, ze sa tento problem nevyhyba ani slabsiemu 110 kW motoru.
Mazda ma trochu pruser a asi jej to posramoti povest, co sa tyka kvality. Najhorsie na tom, je, ze nie je na tento problem zvolavacka. Pri problemoch s brzdenim je to na povazenie.

Noo, nebol by som prekvapeny, keby sa za chvilu v Tvojom podpise, tak ako pri minulých šestkách, objavilo
"ex Mazda 6 GJ..."
Mazda by vam uz mohla aj zaplatit, za skusobnu prevadzku a odhalovanie problemov Skyactiv motorov :buuu:
Ale je to lepsia situacia, ako keby zatlkali problem, alebo hadzali problem na majitelov, á la "nespravne uživanie auta..."