Mazdaklub WEB   |    Mazdaklub FACEBOOK

MAZDA 121 ukrutne vysoké otáčky voľnobehu

Máte problém s vašou Mazdou? Sem s ním...

Re: MAZDA 121 ukrutne vysoké otáčky voľnobehu

Poslaťod mucha39 » Str Máj 09, 2012 8:15 pm

Všetko bolo povypínané, tie otáčky na 700 sa neudržali dlho, a voda je tiež OK, takže dôvod na blbnutie mi je stále neznámy. Takže čo mi teraz navrhuješ. Skúšala som aj ako píšeš zapnúť svetlá alebo zaradiť rýchlosť, ale motor sa stále držal na rovnakej otáčkovej úrovni. takže jediné na čo reagoval bolo cvaknutie, ktoré prišlo neviem odkiaľ a prečo už vôbec netuším.
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod lakilaki » Str Máj 09, 2012 9:28 pm

mucha39 píše: takže jediné na čo reagoval bolo cvaknutie, ktoré prišlo neviem odkiaľ a prečo už vôbec netuším.

Musis vysledovat a blizsie identifikovat miesto pocutelneho cvakania a snad odhalime, mozno aj na dialku vadny zdroj impulzu na zvysenie otacok,
ale ked sa to neda,
uz len vyskusat ist na origosh diagnostiku do mazda servisu, bude problem podla opisu asi v elektrickych cidlach, suciastkach etc.

Pozri aj sukromne spravy
lakilaki
Komunikátor
 
Príspevky: 848
Registrovaný: Uto Jan 17, 2012 8:56 pm
Bydlisko: EU

Poslaťod Rainbow » Str Máj 09, 2012 10:05 pm

Ma aj tato Mazda spinac neutralu v prevodovke (a druhy na pedali spojky)?
Mazda 323 BA 3HB, Z5
Obrázok užívateľa
Rainbow
Forum Guru
 
Príspevky: 1837
Registrovaný: Ned Dec 03, 2006 9:52 pm
Bydlisko: Bratislava
Znalosť automobilov: 4. Viem ako funguje motor, viem aké sú základné a dôležité časti auta a ako principiálne fungujú.

Poslaťod leichnam » Str Máj 09, 2012 10:21 pm

Ano, samozrejme. Ides na to rozumne.
Mucha, cast tvojho problemu odstrani vycistenie monovstreku ultrazvukom, dokonala inspekcia sacej a podtlakovej sustavy, ostatne hladaj v regulatore, tesneniach a uzemneniach. Spotreba na tom bude dobra az ked odstranis uniky z vyfukoveho systemu, vymenis LS, zapalovacie sviecky, zmeras kompresne tlaky vo valcoch, nastavis volu ventilov, skontrolujes rozvody, vycistis/vymenis veko+palec rozdelovaca a nastavis predzapal. Znie to sice hrozivo, ale po kazdej kupe starsieho vozidla treba zainvestovat, ak to ma byt v poriadku a potom si uz uzivas bezstarostnu jazdu :o)
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod mucha39 » Uto Máj 15, 2012 9:04 am

Dnes idem konečne na výmenu tesnenia výfukového potrubia. Ešte jedna otázka, je to pravda čo sa týka sviečok, že len NGK alebo Denso sú tie pravé aby Japonec pracoval spoľahlivo???
mucha39
Čitateľ
 
Príspevky: 8
Registrovaný: Ned Máj 06, 2012 8:27 am

Poslaťod leichnam » Uto Máj 15, 2012 10:26 am

Niekto by povedal (setrilkovia od Boschu a Brisku), ze v dnesnej dobe je jedno, aku zapalovaciu sviecku pouzijes. Ja budem stale tvrdit, ze to tak nie je. Kup tam to, co sa pouzivalo vo vyrobe - BKR5E-11, K16PR-U11...
Obrázok užívateľa
leichnam
Administrator VIP 2009
Administrator VIP 2009
 
Príspevky: 6662
Registrovaný: Sob Máj 26, 2007 7:06 pm
Bydlisko: †††campo santo†††

Poslaťod avisolegal » Štv Sep 12, 2013 7:25 pm

mucha39 píše:Ahoj "japonci", necelý týždeň som šťastnou? majiteľkou Mazdy 121, 93 ročník 54KW najazdené 125 tis. Mam po par kilometroch jazdy zatiaľ jeden problem. Auto ide v ukrutne vysokých otáčkach na voľnobeh, za studena(nad 2000) po zahriatí(1500)niekedy aj vyššie. Počas preradovania rychlosti si drží otáčky tiež dosť vysoko. V obci nemusím ani plyn pridávať skôr brzdiť.Náležite k tomu prudko klesá aj ručička palivomeru. Stihla som vymeniť olej, vzduch.filter, palivový čaká na sedadle,chladiaci system postupne preplachujem. Da sa urobiť svojpomocne nejaká rýchla diagnostika?? dakujem za vsetky dobre rady.


Dobrali jste se konce? :)
Taky me to zlobí...
avisolegal
Čitateľ
 
Príspevky: 2
Registrovaný: Štv Sep 12, 2013 7:10 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Poslaťod transka » Štv Dec 26, 2013 7:25 am

No podľa mňa je to celé o vode v chladiči.Ja som mala podobný problém na mazde626...teplota mi držala ako mala,no otáčky motora si robili čo chceli...raz mali 1800,potom 700 a tak všeliako lietali v tomto rozmedzí.Potom som sa dočítala tu na fóre že to môže byť aj nedostatkom vody v chladiacom systéme,tak som pozrela do chladiča(do chladiča,nie do vyrovnávacej nádržky) a doliala.Odvtedy som s tým mala pokoj...
transka
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Sob Jan 10, 2009 1:08 am

Poslaťod 4WD_Turbo » Štv Dec 26, 2013 12:34 pm

z čoho sníma RJ teplotu motora?
Mazda 323 1,6 turbo 4WD
Obrázok užívateľa
4WD_Turbo
Prispievateľ
 
Príspevky: 109
Registrovaný: Ned Jan 28, 2007 6:53 pm
Znalosť automobilov: 8. Som pokročilý mazda maniak, rád experimentujem, viem namontovať turbo, tempomat, a pod.

Poslaťod transka » Pia Dec 27, 2013 7:43 am

Asi z čidla,čo sníma teplotu motora si myslím...To mi vychádza najlogickejšie.
transka
Čitateľ
 
Príspevky: 14
Registrovaný: Sob Jan 10, 2009 1:08 am

Poslaťod Samuel Wrazda » Pon Apr 19, 2021 9:48 pm

Mucha39
V čom bol problém?mne to robí uplne to isté
Kusok od práce mám vrakáč, už som vymenil skoro všetky čidlá na saňí ale problém sa nevyriešil
Ešte chcem skusit snimac teploty chladiacej kvapaliny a snimac otáčok kľukového hriadela...
Samuel Wrazda
Čitateľ
 
Príspevky: 1
Registrovaný: Pon Apr 19, 2021 9:21 pm
Znalosť automobilov: 6. Bežne si robím drobné opravy a úpravy na aute, automechanika potrebujem výnimočne.

Predchádzajúci

Späť na Mám problém s...

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť