Moderátor: George
pajo106 píše:nahodou som sa tu nachomejtnul, a kua nechapem kde na taketo info chodite.... nemam sice mazdu, ale japonca ano, teda vlastne 3ks... s katom aj vyfukom som parkrat maturoval, moje poznatky su doteraz taketo: auto bez katu neprejde emiskami! mam vyskusane na 2 ks. dokonca neprejde ani s malou netesnostou niekde na vyfuku. auto bez katu smrdi, jednoducho je to citit. ako zigulik alebo skodula...mam potvrdene od Panov mechanikov z toyoty, hondy aj inych "neznackovych" ze za normalnych okolnosti vydrzi kat cca 300tkm. to ze sa ucpe alebo vysype je viacmenej nezmysel, najprv prestane fungovat na chemickej baze, az dlho, dlho potom sa moze prepalit. na dvoch mojich autach ktore maju 200 a 260.tis km su povodne katy a su funkcne, ciste, plnopriechodne. na tretom aute, ktore som kupil s nezistenym poctom km (moj odhad cca 400-450 tis. km) bol len obal katu, bud ho niekto vykuchal, alebo sa vysypal... ale skor sa priklanam k prvej variante. original stoji (asi 30cm s prirubami) okolo 10.000. Bosal ma stal 3, je v podstate ten isty, len ho bolo treba navarit medzi priruby. na tomto aute som skusal dat najprv rovnu trubku, bolo to lepsie ako s vykuchanym katom, ked som ale dal bosal, auto nenormalne ozilo v spodnom a strednom pasme otacok, stichlo (so seriovym aj sportovym vyfukom), klesla spotreba o 1,5 litra na normal. preslo emiskou. ako tu pisal tusim maco, o hodnotach lambda 1 atd... toto nema s katom nic spolocne. tato hodnota len poukazuje na spravnu/nespravnu cinnost lambdy, riadenia zmesi atd... aj bez katu mala lambda hodnotu 1 aj snim, napriek tomu raz nepresla a druhykrat ano! atd.... atd... neviem kde na SK stale vznikaju taketo myty o lambdach, katoch atd....studovat!
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť